Klanten werven

Doorlopend klanten werven is essentieel voor B2B-ondernemingen. Reputatie is hierin een belangrijke factor en buitenreclame kan u helpen uw naamsbekendheid te vergroten. Ga voor een integrale campagne waarbij online en offline uitingen elkaar versterken. Zo werkt u met out-of-home niet alleen aan merkbekendheid, maar ook aan het genereren van leads en werven van nieuwe klanten.

Nieuwe klanten werven voor uw bedrijf met buitenreclame

Omzet is voor ondernemers in de detailhandel, horeca en voor webshops een lifeline. Het verhogen van leidt direct tot een beter bedrijfsresultaat. Buitenreclame als onderdeel van uw marketingstrategie helpt om uw omzet te verhogen.

Voor de detailhandel is het plaatsen van opvallende productadvertenties een goede strategie voor meer verkoop en dus omzet, terwijl voor webshops het vergroten van naamsbekendheid vaak een doel op zich is. En horeca-ondernemers? Die kunnen hun omzet verhogen met out-of-home-advertising door locaties in te kopen nabij hun restaurant, hotel of café.

Kortom, door out-of-home-advertising slim in te zetten, kunt u de omzet van uw winkel, webshop of horecagelegenheid verhogen.

Nieuwe klanten werven voor B2B

Buitenreclame is erg geschikt om de naamsbekendheid van een bedrijf, product of dienst te vergroten. Naamsbekendheid is een voorwaarde voor het werven van nieuwe klanten, maar daarnaast zijn meer conversiegerichte uitingen nodig als u direct B2B-klanten wilt werven.

We raden u daarom aan out-of-home in te zetten als sterk onderdeel van een integrale marketingcampagne. Zo bouwt u met out-of-home niet alleen aan uw reputatie, maar werkt u ook aan conversie en het scoren van leads. Met de bijvoorbeeld abri’s zaait u, terwijl u met conversiegerichte marketingkanalen kunt oogsten. Denk aan de volgende kanalen:

  • Digitale reclameschermen, bijvoorbeeld in winkelcentra, in supermarkten of bij tankstations.
  • Social media advertising, via bijvoorbeeld TikTok, Facebook of LinkedIn, zorgt u voor een online voortzetting van uw offline herkenbaarheid.
  • SEA (Search Engine Advertising), speelt u in op het zoekgedrag van uw doelgroep.
  • Display advertising, waarmee u verschillende soorten banners op veel plaatsen tegelijk uitzet.
  • Video-advertising is wat minder conversiegericht maar is een sterke aanvulling op out-of-home.
  • E-mailmarketing. Als u een groot contactenbestand heeft, is een campagne via e-mailmarketing een slimme en kosteneffectieve aanvulling.

Een uitgekiende campagne verdeelt het budget slim over offline en online kanalen en zorgt zo voor synergie. Op deze manier werft u op korte termijn nieuwe klanten voor uw B2B-onderneming.

Bereid uw klantennetwerk uit met Global

Gelukkig hoeft u zelf het wiel niet opnieuw uit te vinden. Onze experts hebben jarenlange ervaring met out-of-home en weten hoe u dit slim kunt combineren met andere campagne-uitingen. Dit helpt u als adverteerder om uw doelgroep te bereiken. Zo benut u buitenreclame niet alleen voor naamsbekendheid, maar ook voor het genereren van leads en aanjagen van sales.

Bekijk de advertentie mogelijkheden in jouw omgeving

Boek nu uw buitenreclame campagne