Veel gestelde vragen
Op zoek naar een antwoord? Onze FAQ is de snelste manier om hulp te krijgen. Je vindt hier antwoorden op veel onderwerpen, waaronder de betalingsopties en aanleverspecificaties.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.
• Voor wie is www.globalbuitenreclame.nl?
Globalbuitenreclame.nl is beschikbaar voor elke ondernemer met een KvK handelsnummer die een buitenreclamecampagne wil inkopen.
• Hoe moet ik beginnen?
Op de webshop begint alles met het selecteren van jouw locatie. Vervolgens doorloop je de volgende stappen:
Stap 1: Kies jouw advertentieplaats. Geef aan waar je wil adverteren met jouw buitenreclamecampagne. Zoek snel op plaats, bedrijfsnaam of postcode.
Stap 2: Selecteer locaties of gebieden
- Kies locaties: Jij kunt zelf de exacte locaties en het type objecten voor jouw campagne selecteren.
- Kies gebieden: Bepaal in welk(e) gebied(en) je wil adverteren. In de volgende stap kun je aangeven hoeveel objecten per type je wil opnemen in jouw campagne. Onze specialisten plannen jouw campagne vervolgens optimaal in. Bovendien ontvangt je tot meer dan 30% korting.
Stap 3: Kies de startdatum en looptijd Selecteer de gewenste startdatum en de duur van jouw campagne.
Stap 4: Ontwerp jouw advertentie. Geef aan of je gebruik wil maken van de specialisten in onze Designstudio of dat je zelf kosteloos het ontwerp wil verzorgen.
Stap 5: Betaal en lever jouw ontwerp aan. Voltooi de betaling en lever jouw ontwerp aan. Jouw campagne start automatisch op de door jou gekozen datum.
• Is er een minimum bestelbedrag?
Er is geen minimum bestelbedrag. Abri-campagnes kunnen worden afgenomen vanaf 1 week. Digitale buitenreclame, zoals digitale schermen in supermarkten, winkelcentra en tankstations, kunnen worden afgenomen vanaf 1 maand.
• Wat kost een campagne?
Op onze digitale objecten kun je al een campagne starten vanaf 99 euro per maand, terwijl een week zichtbaarheid op een bushokje begint vanaf 149 euro.
• Wie is de partij achter Global Buitenreclame?
Global Media & Entertainment is dé buitenreclame-exploitant van Nederland. Met een landelijk dekkend netwerk van straatabri’s en ongeveer 3.000 digitale schermen zorgt Global ervoor dat bedrijven en consumenten samenkomen. We werken dagelijks samen met grote adverteerders, en dankzij onze webshop is het nu ook mogelijk om op objectniveau in te kopen.
• Is deze webshop betrouwbaar?
Absoluut! Hoewel er meerdere webshops zijn waar je buitenreclame kunt inkopen, is globalbuitenreclame.nl de enige webshop waar je rechtstreeks bij de exploitant kunt inkopen. Via onze webshop koop je de assets direct in van Global Media & Entertainment.
• Wat betekent selectie o.b.v. objecten?
Met deze selectie kun je zelf kiezen op welke specifieke objecten jouw advertentie zichtbaar zal zijn.
• Wat betekent selectie o.b.v. gebieden?
Bij deze selectie geef je het gewenste gebied en het type object aan waarop je zichtbaar wilt zijn. Onze specialisten plannen jouw campagne vervolgens zo optimaal mogelijk in, en je kunt profiteren van kortingen tot wel 30%.
• Welke type objecten kan ik selecteren?
Je kunt kiezen tussen digitale objecten en traditionele objecten (poster in bushokje). Let op: als je op beide type objecten zichtbaar wilt zijn, moet je twee aparte campagnes aanmaken. Voor digitale objecten kun je zichtbaar zijn op ons netwerk van winkelcentra, tankstations en supermarkten.
• Waarom kan ik geen abri’s en digitale objecten in een campagne combineren?
We streven naar een naadloze integratie van abri’s en digitale objecten in één campagne, maar momenteel ervaren we een technische uitdaging. Ons team werkt er hard aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen, zodat je in de toekomst beide type objecten probleemloos kunt combineren. We waarderen jouw geduld en kijken ernaar uit om jou een geoptimaliseerde campagne-ervaring te bieden.
• De foto van het object op de door mij gekozen locatie klopt niet?
Dat klopt, we gebruiken algemene foto’s van onze objecten. Als je wilt weten hoe het object er in werkelijkheid uitziet, raden we je aan om Google Maps Street View te raadplegen.
• Kan ik meerdere campagnes tegelijk laten lopen?
Er is geen maximum aan het aantal campagnes dat je tegelijk bij ons heeft lopen. Per order is het maximum bestelbedrag 5.000 euro of ook wel 49 objecten.
• Kan ik verschillende starttijden kiezen voor de objecten in mijn campagne?
Ja, dat kan! Je moet hiervoor verschillende bestellingen plaatsen. Binnen elke bestelling starten alle objecten op hetzelfde moment.
• Kan ik verschillende looptijden kiezen voor de objecten in mijn campagne?
Ja, dat kan! Je moet hiervoor verschillende bestellingen plaatsen. Binnen elke bestelling starten alle objecten op hetzelfde moment.
• Ik heb een specifieke wens voor mijn campagne, hoe laat ik jullie dit weten?
Neem contact met ons op via het contactformulier en vermeld hierbij jouw ordernummer. We zullen dan samen met je kijken naar uw specifieke wensen. Je kunt jouw wensen ook beschrijven bij jouw bestelling zelf.
• Kan mijn campagne eerder starten dan dat ik kan aangeven in de datumselectie?
Dit is niet mogelijk via de webshop. Als je een specifieke wens heeft, vul dan het contactformulier in en we zullen kijken naar een mogelijke oplossing.
• Moet ik zelf mijn campagne ontwerpen?
Je mag zelf jouw campagne ontwerpen, maar het is niet verplicht. Je kunt er ook voor kiezen om gebruik te maken van onze designstudio. Ze zullen jouw campagne opbouwen op basis van 4 templates.
• Kan ik zelf mijn posters laten drukken?
Nee, helaas is dat niet mogelijk. We werken samen met vaste leveranciers voor het drukken van posters.
• Wat zijn de aanleverspecificaties?
Deze zijn hier terug te vinden.
• Kan mijn ontwerp door jullie geweigerd worden?
Ja, dat is mogelijk als het ontwerp niet voldoet aan de algemene voorwaarden.
• Kunnen jullie mijn poster ook opmaken?
Ja, zeker! Onze designstudio staat voor u klaar. Kies in jouw winkelwagen voor “ontwerp door Global” en wij gaan voor jou aan de slag.
• Wanneer moet ik feedback geven op het ontwerp van de Design Studio?
Er is 1 feedback moment op jouw creatie. Je dient nadat je de eerste versie heeft ontvangen binnen drie dagen reactie te geven. Let op: nadat je de nieuwste versie heeft ontvangen dien je zelf de uiting te uploaden binnen jouw eigen omgeving.
• Hoe lever ik mijn ontwerp aan?
Nadat je het bestelproces heeft doorlopen, kom je op jouw eigen pagina met jouw bestelling. Je kunt per bestelling jouw ontwerp aanleveren.
• Wanneer moet ik mijn ontwerp aanleveren?
Uiterlijk 2 weken en 1 dag voor start van de campagne.
• Kan ik meerdere ontwerpen aanleveren voor mijn campagne?
Dat is alleen mogelijk als je meerdere bestellingen heeft geplaatst.
• Kan ik mijn ontwerp aanpassen als ik het al heb aangeleverd?
Ja, je kunt jouw advertentie nog wijzigen zolang dit binnen de aanlevertijd valt.
• Hoe betaal ik mijn campagne?
Er zijn verschillende betaalopties beschikbaar. Je kunt ervoor kiezen om de order direct af te rekenen met IDEAL of creditcard. Daarnaast is het mogelijk om te kiezen voor automatische incasso. De betaling wordt uiterlijk twee weken voor start van de campagne afgeschreven. De betaling moet uiterlijk twee weken voor de start van de campagne worden voldaan.
• Ik heb een kortingscode, hoe gebruik ik deze?
In jouw winkelwagen is er rechtsonder een veld waar je de kortingscode kunt invoeren.
• Wanneer schrijven jullie het bedrag van de campagne af?
Het bedrag wordt twee weken voor de start van de campagne afgeschreven.
• Wanneer kan de factuur downloaden?
Na jouw betaling. Indien je kiest voor automatische incasso dan kun je twee weken voor start campagne jouw factuur downloaden.
• Hoe kan ik betaalgegevens aanpassen?
Jouw betaalgegevens kun je gemakkelijk binnen jouw account aanpassen.
• Is mijn campagne definitief nadat ik de machtiging betaald heb?
Nadat u de machtiging (1 cent verificatie) heeft betaald, wordt jouw bestelling doorgestuurd naar onze planningsafdeling. Zij controleren de beschikbaarheid en zodra je hierover een e-mail ontvangt, is de bestelling definitief.
• Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja, je ontvangt direct een bevestiging van jouw bestelling nadat je de betalingsmachtiging heeft gegeven.
• Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Neem hiervoor contact met ons op.
• Mijn campagne draait, maar ik zie hem niet.
Heb je de campagne locatie of op gebieden (postcode) niveau ingekocht?
Locatie – jouw campagne draait 1x per drie minuten op de specifieke locatie die je hebt gekozen.
Gebieden – jouw campagne draait 1x per drie minuten op de schermen binnen jouw gekozen gebied.
• Waar zie ik wanneer mijn campagne van start gaat?
Log-in op jouw account, bij de orders staat de startdatum omschreven.
• Wanneer wordt mijn advertentie getoond?
Met een abri campagne is jouw advertentie uiteraard 24/7 zichtbaar in de periode dat je de campagne hebt geboekt. In een digitale campagne (o.a. winkelcentra, supermarkten of op tankstations) wordt jouw campagne 1 keer per 3 minuten weergegeven. Kies je voor een billboard of grootformaat, dan wordt de campagne 1 keer per minuut weergegeven.
• Kan ik na het bestellen van mijn campagne nog objecten toevoegen of wijzigen?
Na het plaatsen van jouw campagnebestelling is het helaas niet mogelijk om objecten toe te voegen of te wijzigen. We raden je aan om in dat geval een nieuwe bestelling te plaatsen met de gewenste objecten. Ons team staat klaar om jou te ondersteunen bij het plaatsen van een nieuwe order en om eventuele vragen te beantwoorden.
• Kan ik de startdatum van mijn campagne wijzigen?
We begrijpen dat je mogelijk de startdatum van jouw campagne wilt wijzigen. Helaas is het niet mogelijk om dit rechtstreeks via de webshop te doen. We raden jou aan om contact met ons op te nemen, zodat we jouw bestelling kunnen annuleren en je kunnen assisteren bij het plaatsen van een nieuwe bestelling met de gewenste startdatum. Ons team staat klaar om jou te helpen en jouw vragen te beantwoorden.
• Kan ik de looptijd van mijn campagne wijzigen?
Helaas is het niet mogelijk om de looptijd van jouw campagne te wijzigen. Als je de looptijd wilt aanpassen, kun je contact met ons opnemen. We kunnen jouw huidige bestelling annuleren en je helpen bij het plaatsen van een nieuwe bestelling met de gewenste looptijd.
• Waar kan ik mijn bestelling bekijken?
Binnen jouw persoonlijke account heb je een overzicht van al jouw bestellingen. Hier kun je gemakkelijk zien of je nog een advertentie moet aanleveren en kun je ook de factuur downloaden. We hebben het zo eenvoudig mogelijk gemaakt, zodat jij al jouw informatie op één plek kunt vinden en beheren.
• Kan ik een oude, gestopte campagne opnieuw activeren?
Helaas is dat niet mogelijk, maar wij boeken graag voor je een nieuwe campagne in. Neem hierover contact op met de salesagents.
• Hoe maak ik een account aan?
Dat is mogelijk via deze pagina. Na het aanmaken van een account is he ook mogelijk om een winkelwagen op te slaan en later verder te gaan met jouw order.
• Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe verander ik mijn wachtwoord?
Ga naar de inlogpagina voor jouw account en klik op wachtwoord vergeten. Je krijgt binnen enkele minuten een nieuw wachtwoord toegestuurd op het bij ons bekende e-mailadres.
• Hoe kan in mijn bedrijfsgegevens aanpassen?
Log in op jouw account en verander daar de bedrijfsgegevens.